torstai 16. huhtikuuta 2015

Taidetta ja arkea

Heipsanssaa!
Olemme olleet vähän reilu viikon nyt Tarttossa.

Kuulokkeissa soi Julia Sheer & Jon D - Little Talks.

Olen tottunut hyvin tarkkaan aikataulutukseen, aina ollaan ajoissa, mieluiten jopa vähän liiankin ajoissa. Koulussa tunneilla ollaan loppuun asti ja tauot pidetään kun on sen aika. Kuljen joka paikkaan autolla. Minä en tee kotihommia, en siivoa, en tiskaa. Äiti kokkaa kotona, minä voin vain katsoa telkkaria ja "vetää lonkkaa".

badambbaa KULTTUURISHOKKI!

Tunneille tullaan aina myöhässä, usein jopa opettajat tulevat noin kymmenisen minuuttia "oikean" tunnin alun jälkeen ja tunneilta lähdetään kun siltä tuntuu. Oppilaat ovat aika hiljaisia, eivät ilmeisesti puhu englantia? Kilometrejä tulee päivässä käveltyä PALJON. Ja rappusia vasta paljon onkin. Ja minä, Kaisu Kukkonen, TISKAAN! Pyykinpesukone oli varmaan vaikein. En oikein tuota pyykkiä ole pessyt...

Vihdoin alan ymmärtää, miten paljon asioita pitää kodin eteen tehdä. Olen elänyt vaalenapunaisen kuplan sisällä ja rallatellut menemään kultalusikalla.

 mä ja mun kultalusikka 


Miten erilaista onkaan olla ilman autoa. Tai tiskikonetta. Tai vanhempia, jotka siivoaa ja kokkaa...



                                ------------------------------------------------------------------------


Koulussa olemme maalanneet ja piirtäneet sielumme kyllyydestä. Opettajat ovat ihania ja he auttavat, jos ei osaa.

Maanantaina teimme Lauran kanssa valkosipulikermaperunoita. NAM! Maanantaina meillä oli ensimmäistä kertaa kuvanveistoa koulussa. Muotoilimme savesta kasvoja. Pidän kuvanveistosta ja minulla olikin hauskaa tunnilla.


Tiistaina ja keskiviikkona piirsimme elävää mallia. Mittasuhteet ovat aina olleet minulle hankalia. Piirustuksissani mallit muuttuvat pienikätisiksi bräzeiksi...Onneksi muutamien piirustustuntien jälkeen mittasuhteiden hahmottaminen alkaa olla jo hieman helpompaa. Harjoittelua, harjoittelua! Koulun jälkeen kävimme kävelyllä ja matkalla näimme kauniita rakennuksia. Kävimme myös shoppaamassa lompakon tyhjäksi. Kauppakierroksen jälkeen kävimme viereisessä mafiahenkisessä ravintolassa kahvilla.

Keskiviikkona kävimme Tartu Kunstimajassa, Tartton Taidemuseossa. Museo oli ihanan pieni ja idyllinen. Museossa oli esillä kaksi näyttelyä: Ausma Šmite, I'm on the Way (Ma olen teel) sekä Veiko Klemmer, Field (Avamaa).



"Kauneus on symbolien symboli. Kauneus paljastaa kaiken, koska se ei ilmaise mitään. Kun se näyttää meille itsensä, se näyttää meille koko hehkuvanvärisen maailman. Kauneus on ainoa asia, jota aika ei voi vahingoittaa. Filosofiat sortuvat kuin hiekka, uskonnot väistyvät yksi toisensa jälkeen kuin syksyn lakastuvat lehdet, mutta kauneus säilyy kaikkina vuodenaikoina ja ikuisesti. Kauneus on nerouden muoto - se on itse asiassa neroutta korkeampi, koska se ei tarvitse selityksiä. Se on kevätaika tai kuuksi kutsumamme hopeinen heijastus tummaan veteen." 
-Oscar Wilde




Torstaina maalasimme ja piirsimme koulussa. Koulun jälkeen kävin ripsihuollossa läheisessä kauneussalongissa. Jee, täällä on niin halvat ripsienpidennykset!!





Illemmalla kävimme hakemassa viereisestä pizzeriasta pizzaa. Viikonloppu lähestyy...








- Kaisu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti